هیچگونه نگرانی در خصوص واکسیناسیون دوگانه و سه گانه وجود ندارد

۰۶ تیر ۱۴۰۳ | ۰۸:۳۳ کد : ۴۴۳۸۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۳
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در خصوص واکسیناسیون تدابیر لازم اندیشیده شده و ذخیره سازی لازم صورت گرفته است و در استان مرکزی هیچگونه نگرانی و مشکلی وجود ندارد.
هیچگونه نگرانی در خصوص واکسیناسیون دوگانه و سه گانه وجود ندارد

دکتر اردلان زیلابی در رابطه با واکسیناسیون دوگانه و سه گانه، افزود: سال گذشته با مشکلاتی در تهیه مواد اولیه این واکسن ها مواجه شدیم که در همان زمان برای استان مرکزی ذخیره مناسبی از این واکسن ها تهیه شد و در حال حاضر مشکلی برای تامین واکسن نداریم.
وی بیان کرد: همچنین به صورت مرتب این واکسن ها از طریق وزارت بهداشت برای همه‌ شهرستان های استان مرکزی، تامین می شوند و در هفته جاری نیز دو محموله واکسن از وزارت بهداشت، دریافت شده است‌.
وی در خصوص نوع توزیع این واکسن ها افزود: با توجه به دُز مورد نیاز واکسن برای هر فرد، در شهرستان هایی با جمعیت کمتر، معمولاً روزهای خاصی برای دریافت و تزریق واکسن به مراجعه کنندگان اعلام می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: در سطح استان مرکزی تمام مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های بهداشت در سطح شهرستان ها واکسن را در اختیار مردم قرار می دهند.
وی گفت: در اراک هم ۵۴ پایگاه سلامت و ۵۰ خانه بهداشت و تمام مراکز خدمات جامع سلامت در محله های مختلف آماده تزریق واکسن، هستند.
دکتر زیلابی در پایان بیان داشت: خوشبختانه به دلیل تدابیر اندیشیده شده در این خصوص با کمترین تنش در استان مرکزی رو به رو بوده ایم.

کلید واژه ها: واکسیناسون واکسن دوگانه واکسن سه گانه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک


نظر شما :